Cookie- og persondatapolitik

Cookiepolitik

For at gøre hjemmesiden og vores markedsføring mest relevant for dig, anvender vi egne cookies og tredjeparts cookies til at lave statistikker, analysere besøg og huske dine foretrukne indstillinger.

Når du klikker ’Godkend alle’, så giver du samtykke til, at vi indsamler anonym statistik fra dit besøg og gemmer cookies. Læs mere i vores cookiepolitik. Du har altid mulighed for at trække dit samtykke tilbage.

Her kan du læse mere om, hvordan Danmarks Kirketjenerforening bruger cookies.

Brug af cookies på hjemmesiden

På www.kirketjener.dk anvendes cookies. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer, mobil eller tablet ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

Serviceforbundet har selvstændigt dataansvar for de data, vi indsamler.

Vi anvender cookies til følgende formål:

  • Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer.
  • Annonceafvikling, så vi kan styre, hvor ofte samme annonce vises til dig og registrere, hvor mange gange du klikker på den.
  • Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores hjemmeside.
  • Adfærdsbaseret individuelt målrettet annoncering, så vi kan vise dig de annoncer, som vi formoder, er mest relevante for dig.
  • Styring af pop ups, så du ikke får pop ups, som ikke er relevante for dig.

Så lang tid opbevares cookies
Cookies slettes 90 dage efter, du har accepteret dem.

Sådan sletter du cookies
Du kan til enhver tid selv slette cookies på din computer. Se vejledning ved at klikke her

Hvordan undgår jeg cookies?
Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din harddisk eller modtage en advarsel, før der gemmes en cookie. Hvis du klikker her, får du en vejledning i, hvordan dette indstilles i din browser.

Du kan altid bruge hjælpefunktionen i din browser for at få mere information om cookie-indstillinger. Dette gør du typisk ved at trykke “F1” på din pc. Søg efter ’cookies’.

Hvad bruges cookies til på vores website
Vi bruger cookies for at kunne gøre dit besøg på websitet så godt som muligt. Vi bruger de indsamlede oplysninger til viden om adfærd på vores website, så vi løbende kan lave forbedringer.

Cookies anvendes også til at føre statistik over antallet af brugere, samt oplysninger om køn, alder, geografi og interesser på vores brugere for at tilpasse indhold og annoncering herefter.

Website (brugerindstillinger)
Vi bruger første-parts cookies til at gemme oplysninger om dine indstillinger. Det kan være for at huske indstillinger i en formular.

Google Analytics (trafikmåling)
Vi bruger cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på websitet.

Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her:http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Sleeknote
Vi bruger Sleeknote til pop ups på hjemmesiden.

Persondatapolitik for medlemmer

Danmarks Kirketjenerforening – information om behandling af dine personoplysninger

Danmarks Kirketjenerforening er dataansvarlig
Som fagforening indsamler og behandler vi dine personoplysninger med det formål at kunne servicere dig bedst muligt og varetage dine faglige interesser.

Danmarks Kirketjenerforenings formål er at:

  • organisere alle kirketjenere i Danmark, som er ansat ved en til Folkekirken hørende kirke eller sognegård

  • varetage medlemmernes faglige interesser

  • forhandle løn og ansættelsesvilkår for alle stillinger under foreningens forhandlingsområde

  • virke for medlemmernes faglige dygtiggørelse.

Danmarks Kirketjenerforening er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os.

Danmarks Kirketjenerforening
Sekretariatet
Hjulmagervej 8
7100 Vejle
CVR-nr. 57379553
Telefon: 75 34 17 77
Mail: kontor@kirketjener.dk

Typer af personoplysninger og indsamling heraf
Behandlingen af personoplysninger sker i forbindelse med indmeldelse i Danmarks Kirketjenerforening. Serviceforbundet varetager medlemsregistreringen på vegne af os. Derfor udveksler vi dine medlemsoplysninger med Serviceforbundet.

Vi behandler følgende oplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, mobil og e-mail.

  • CPR-nummer.

  • Dit fagforeningsmæssige tilhørsforhold, dvs. hvilket stift din arbejdsplads hører til.

  • Arbejdsplads, dvs. hvilken kirke du arbejder i.

  • Kontingentforhold, herunder dine betalinger og indbetalingsmåde samt eventuelle forsikringer.

  • Bank-/kontooplysninger, hvis vi har foretaget udbetalinger til dig, eksempelvis i forbindelse med kurser.

  • Tillidshverv, eksempelvis hvis du er tillidsrepræsentant på din arbejdsplads.

  • Obligatorisk uddannelse.

  • Erhvervsstatus, hvis du bliver pensioneret, går på barsel, er frihedsberøvet med videre, så vi kan tilpasse dit kontingent og vores tilbud til dig.

  • Eventuelle helbredsmæssige oplysninger eller straffeattester, hvis vi har brug for disse oplysninger i forbindelse med en faglig sag.

  • Hvilke FIU-kurser du deltager i.

  • Kursusaktivitet via Danmarks Kirketjenerforening.

  • Åbning og klik i nyhedsbreve.

Formålet med behandlingen af personoplysninger
Formålet med vores behandling af oplysningerne om dig er helt overordnet, for at vi som faglig organisation er i stand til at varetage dine faglige interesser, når du er medlem hos os.

Mere konkret er formålet navnlig følgende:

  • at kunne administrere dit medlemskab, herunder opkræve kontingent og indberette til SKAT

  • at yde dig juridisk og forhandlingsmæssig bistand i fagretlige sager og socialrådgiver sager

  • at kunne sende dig informationsmail og nyhedsbrev

  • at kunne sende forhandlede overenskomster til afstemning blandt medlemmerne

  • at anmelde tillidshverv til arbejdsgiver via stiftet

  • at arbejde for faglig dygtiggørelse af vores medlemmer

  • at kunne administrere dine gruppelivsforsikringer og eventuelt fritidsulykkesforsikring

  • at give dig mulighed for at benytte dig af en række medlemsfordele.

Retsgrundlag for behandling af personoplysninger
De almindelige personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-mail, arbejdsplads og øvrige identitetsoplysninger behandler vi, fordi det er nødvendigt, for at vi kan sikre dig som medlem de bedst mulige vilkår og rettigheder på arbejdsmarkedet. Behandlingen af disse oplysninger har navnlig hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Oplysningerne om at du er medlem af en fagforening og dine helbredsmæssige oplysninger er følsomme personoplysninger. Disse oplysninger behandler vi alene i vores medlemmers interesse og med det formål at sikre medlemmerne de bedst mulige vilkår og rettigheder på arbejdsmarkedet, eksempelvis i forbindelse med fagretlige sager. Behandlingen har blandt andet hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra b, fordi behandlingen er nødvendig for at overholde den registreredes arbejdsretlige forpligtelser og artikel 9, stk. 2, litra f, fordi behandlingen er nødvendig for, at et retskrav kan fastlægges eller gøres gældende samt databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, om CPR-numre.

Samtykke og tilbagetrækning af samtykke
I visse tilfælde kan grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger være, at du har givet dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger. Det kan også være, at du vil blive spurgt, om du vil give samtykke til behandling af dine personoplysninger til nye formål. Samtykke kan gives via ”mit forbund” på www.serviceforbundet.dk. Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i første afsnit.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Modtagere af dine personoplysninger
Vi videregiver dine personoplysninger til udvalgte samarbejdspartnere, herunder:

  • Serviceforbundet.

  • FH og FH’s samarbejdspartnere, herunder Pluskort, FIU og Faglige Seniorer.

  • Alka og Alka’s samarbejdspartnere, herunder MedlemsKontaktCenter.

  • Min A-kasse, herunder Min A-kasses IT-leverandør.

  • SamPension.

  • TJM Forsikring, Interesseforeninger

  • Tjenestemændenes låneforening, hvis vi modtager en ansøgning om lån via Tjenestemændenes låneforening.

  • Vores databehandlere.

  • Eksterne advokater og andre rådgivere.

  • Offentlige myndigheder, som f.eks. SKAT.

  • Din arbejdsgiver og dit stift i forbindelse med anmeldelse af tillidshverv.

Det gør vi for at kunne levere de services og tilbud til dig, som vi har lovet dig i forbindelse med dit medlemskab af Danmarks Kirketjenerforening.

Databehandlere
Vi bruger herudover forskellige databehandlere blandt andet i forbindelse med levering af IT-support.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Dine personoplysninger opbevares så længe vi har et sagligt formål med at anvende dem.

Dine personoplysninger slettes som udgangspunkt 10 år efter, at dit medlemskab er ophørt. Hvis vi har behandlet en konkret sag, vil oplysningerne heri som udgangspunkt blive slettet 10 år efter, at den pågældende sag er afsluttet og arbejdsskadesager dog 30 år. Ønsker du selv at opbevare sagen herefter, skal du henvende dig inden udløbet af opbevaringsperioden.

Udgangspunktet om at oplysningerne slettes efter 10 år vil efter en konkret vurdering kunne fraviges, således at oplysninger slettes før eller efter, hvis der er eller ikke er saglige og tilstrækkeligt nødvendige grunde til yderligere opbevaring heraf.

Dine rettigheder
Du har efter persondataforordningen en række rettigheder i forhold til behandling af oplysninger om dig. Hvis du skal gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig. Ønsker du indsigt i oplysningerne, kan du kontakte os.

Ret til berigtigelse af oplysninger (rettelse)
Hvis du oplever, at vi har registreret urigtige personoplysninger, har du selvfølgelig ret til at få dem rettet. Du har også ret til at få dine oplysninger suppleret med yderligere oplysninger, hvis dette vil gøre dine personoplysninger mere fuldstændige og/eller ajourførte.

Ret til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer, eksempelvis hvis du ikke længere er medlem hos os, og vi ikke har nogen saglig grund til at opbevare dine personoplysninger.

Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af personoplysninger. Dette gælder dog kun, hvis vores behandling hviler på persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra e og f. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til begrænsning af behandlingen af personoplysninger
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til at tage dine data med dig, hvis særlige betingelser er opfyldt
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes rettigheder.

Hvis du vil klage til Datatilsynet
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du mener, at vi ikke lever op til dataforordningens bestemmelser. Kontaktinformationer på Datatilsynet finder du på www.datatilsynet.dk.

Du kan desuden kontakte os som dataansvarlig:

Danmarks Kirketjenerforening
Sekretariatet
Hjulmagervej 8
7100 Vejle
CVR-nr. 57379553
Telefon: 75 34 17 77
Mail: kontor@kirketjener.dk

Persondatapolitik for ikke-medlemmer

Danmarks Kirketjenerforening er dataansvarlig

Danmarks Kirketjenerforening er ansvarlig for behandling af de personoplysninger, vi har modtaget om dig.

Danmarks Kirketjenerforening er en del af Serviceforbundet sammen med andre fagforeninger, som repræsenterer hvert sit fagområde. Du kan se mere om Serviceforbundet på www.Serviceforbundet.dk og Danmarks Kirketjenerforening på www.kirketjener.dk.

Denne persondatapolitik omhandler det tilfælde, hvor vi behandler og/eller opbevarer personoplysninger om dig uden at du er medlem.

Danmarks Kirketjenerforenings formål er at:

  • organisere alle kirketjenere i Danmark, som er ansat ved en til Folkekirken hørende kirke eller sognegård 

  • varetage medlemmernes faglige interesser 

  • forhandle løn og ansættelsesvilkår for alle stillinger under foreningens forhandlingsområde 

  • virke for medlemmernes faglige dygtiggørelse.

Danmarks Kirketjenerforening er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. 

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os.

Danmarks Kirketjenerforening
Sekretariatet
Hjulmagervej 8
7100 Vejle
CVR-nr. 57379553
Telefon: 75 34 17 77
Mail: kontor@kirketjener.dk

Derfor har vi brug for dine personoplysninger
Hvis du beder om at få tilsendt materiale om Danmarks Kirketjenerforening, vil vi have dine kontaktoplysninger registreret, så længe vi har brug for at have dem. Når vi ikke længere sender dig materiale, sletter vi dine oplysninger.

Hvis du jf. vores formål besidder en stilling, som vi forhandler løn og ansættelsesvilkår for.

I forbindelse med din ansættelse foretager vi lønforhandling for dig. Vi modtager navn og kontaktoplysninger i form af telefonnummer og/eller mailadresse fra arbejdsgiver. I forbindelse med lønforhandlingen modtager vi eventuelt ansættelsesbevis, hvoraf der fremgår oplysninger om personlig adresse, CPR-nummer samt information om ansættelsen, herunder blandt andet arbejdssted.

Hvis du sender et lønforhandlingsskema.

Hvis du abonnerer på bladet Kirketjeneren og i den forbindelse har udleveret dit navn og din private adresse, så du kan få bladet tilsendt.

Hvis du tager kontakt til en af Danmarks Kirketjenerforenings tillidsrepræsentanter og i den forbindelse udleverer personoplysninger, eksempelvis ansættelsesbevis, lønsedler eller lignende.

Hvis du som leverandør eller samarbejdspartner kontakter os, vil vi have dine personoplysninger i korrespondancen.

Hvis du deltager i arrangementer, uddannelse eller kurser, som arrangeres eller administreres af Danmarks Kirketjenerforening, vil vi have dine kontaktoplysninger og deltageroplysninger. Vi sletter dem senest efter fem år.

Hvilke oplysninger er vigtige for os?

  • Navn, adresse, telefonnummer, mobil og e-mail.

  • Arbejdsplads, hvis du oplyser os, hvor du arbejder.

  • CPR-nummer i forbindelse med lønforhandling.

  • Lønoplysninger i forbindelse med lønforhandling.

Hvad bruger vi oplysningerne til?

Vi skal kunne:

  • sende dig det materiale, som du har efterspurgt, på mail eller med post

  • indgå i dialog

  • sende dig nyhedsmails

  • forhandle løn og ansættelsesvilkår for alle kirketjenere

  • administrere kurser, uddannelse og arrangementer

  • varetager faglige sager, hvis du henvender dig til en tillidsrepræsentant eller til Sekretariatet

Retsgrundlag for behandling af personoplysninger
De almindelige personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-mail, arbejdsplads og øvrige identitetsoplysninger har vi hjemmel til at behandle jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

I visse tilfælde kan grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger være, at du har givet dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger. Det kan også være, at du vil blive spurgt, om du vil give samtykke til behandling af dine personoplysninger til nye formål. Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår i øverste afsnit. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Modtagere af dine personoplysninger
Vi giver dine personoplysninger videre til vores samarbejdspartner for at kunne levere dig nyhedsmails og for at kunne administrere arrangementer. I forbindelse med lønforhandling videregiver vi dine oplysninger til din arbejdsgiver.

Databehandlere
Vi bruger herudover forskellige databehandlere blandt andet i forbindelse med levering af IT-support.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger 
Dine personoplysninger opbevares så længe, vi har et sagligt formål med at anvende og opbevare dem.

Modtager du vores nyhedsmail, opbevarer vi dine kontaktoplysninger, indtil du ikke ønsker at modtage nyhedsmails mere.

Oplysninger, der har indgået i en forhandling om løn- eller ansættelsesvilkår, opbevares som udgangspunkt til ansættelsen ophører på grund af brancheskift eller pensionering.

For øvrige dialog med dig sletter vi dine personoplysninger senest seks måneder efter, vi har afsluttet dialogen med dig, forudsat at vi ikke har et sagligt formål med at opbevare dem.

Dine rettigheder
Du har efter persondataforordningen en række rettigheder i forhold til behandling af oplysninger om dig. Hvis du skal gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig. Ønsker du indsigt i oplysningerne, kan du kontakte os.

Ret til berigtigelse af oplysninger (rettelse)
Hvis du oplever, at vi har registreret urigtige personoplysninger, har du selvfølgelig ret til at få dem rettet. Du har også ret til at få dine oplysninger suppleret med yderligere oplysninger, hvis dette vil gøre dine personoplysninger mere fuldstændige og/eller ajourførte.

Ret til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer, eksempelvis hvis du ikke længere er medlem hos os, og vi ikke har nogen saglig grund til at opbevare dine personoplysninger.

Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af personoplysninger. Dette gælder dog kun, hvis vores behandling hviler på persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra e og f. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til begrænsning af behandlingen af personoplysninger
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. 

Ret til at tage dine data med dig, hvis særlige betingelser er opfyldt
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes rettigheder.

Hvis du vil klage til Datatilsynet
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du mener, at vi ikke lever op til dataforordningens bestemmelser. Kontaktinformationer på Datatilsynet finder du på www.datatilsynet.dk.

Du kan desuden kontakte os som dataansvarlig:

Danmarks Kirketjenerforening
Sekretariatet
Hjulmagervej 8
7100 Vejle
CVR-nr. 57379553
Telefon: 75 34 17 77
Mail: kontor@kirketjener.dk